h1

Apabila warna hitam bertukar merah

Juli 16, 2008

Perbualan antara 2 mahasiswa di salah sebuah IPTA.
Kedua-duanya memegang akhbar utama negara.
Dan sedang menonton siaran TV utama negara.

M A: Eh, tengok paper nih. Jem gile kl eh?
M B: Ooooh yang derang ckp ada rusuhan kat parlimen tu eh? Jadi ke rusuhan tu?
M A: Tak jadik kot sebab polis dah buat roadblock.
M B: Yang Anwar ni apsal degil taknak pegi balai polis?
M A: Tak jadik kot sebab polis dah buat roadblock. Jalan jem.

Bangganya bila dengar perbualan ini.
Tak sangka, mahasiswa kita ada pandangan yang luas.
Dan kritikan yang bebas.
Syabas kepada kerajaan.
Mahasiswa kita sangat prihatin kepada isu semasa.
Dapat memberi kupasan yang bernas dan mendalam.

Tidak hairan lah. Bila tengok debat semalam.
Terpaku aku dengan soalan dan penerangan.
vc salah sebuah IPTA di utara.
Sangat bernas dan meyakinkan.
Ini lah yang kita mahu.
Ahli akdemik yang begitu pintar hujahan.
Hence, lahirlah mahasiswa berketrampilan.

😛

7 komentar

  1. nasib baik gua tak pernah jadi mahasiswa


  2. nasib baik gua tak pernah jadi mahasiswa kat tanah air sendiri


  3. nasib baik gua tak pernah jadi mahasiswa kat tanah air sendiri pada ketika ini

    haha.


  4. nasib baik gua tak pernah jadi mahasiswa kat tanah air sendiri pd ketika ini, ketika debat ini berlangsung!

    fuhhhhh…!


  5. nasib baik gua tak pernah jadi mahasiswa kat tanah air sendiri pd ketika ini, ketika debat ini berlangsung! Cak pong … cak pong …!


  6. bro denanz: huh?? hahaha.


  7. […] ini bukan sama sekali platonik* 23 07 2008 dua entri yang lepas, aku tampilkan poster uncle […]



Tinggalkan Balasan

