h1

“there are things known, and there are things unknown, and in between are the DOORS.”*

Juli 24, 2008

dapatkan single terbaru Man Keedal Rockestra!

LIMITED EDITION!

berharga RM18.00 sahaja.

hubungi 012 2265036.

ok. iklan di atas tidak berbayar.
dan cikgu busu, er. sy nak satu eh! FOC! hehe.

*Jim Morrison. (pergh. banyak sangat bahan kimia dalam badan dia).
Asal quotation ini adalah (memandai aje dia ubah quotation orang):

“There are things known and there are things unknown, and in between are the doors of perception” Aldous Huxley (English Novelist and Critic, 1894-1963)

Pakcik Jim ni suka quote orang lain. antaranya ialah william blake, penyajak idola beliau.

“When the doors of perception are cleansed man will see things as they truly are, infinite.” – William Blake

eh.. sama lah kita!

10 komentar

  1. Salam,

    ‘…the doors of perception’, jika benar bacaan saya, maka fitnah juga merupakan satu bentuk perception. Dan jika tidak silap saya, terdapat satu hadith yang meminta kita berlaku telus untuk mengelak difitnah. Malangnya, semakin hari, semakin kabur pandangan kita dibuatnya sehingga boleh menimbulkan fitnah, dan perkara yang disebut betul pula dikatakan fitnah. This world is getting more confusing by the day…sigh.

    Menambah sedikit kepada Blake’s “When the doors of perception are cleansed man will see things as they truly are, infinite.” – …infinitely minute🙂


  2. cak:
    definitely infinitely! satu insight yang amat menarik!
    tapi hairan ye, persepsi berbeza. maka mengapa tidak mahu kembali kepada The Book? AlQuran. itu yang sentiasa. benar.


  3. hegira,

    Ya, saya juga sering bertanyakan soalan yang sama sehingga mengintepritasikan satu lagu berdasarkan soalan itu di
    http://talkonly.blogspot.com/2006/10/pleasing-friend.html , seandainya anda berminat membaca.
    Namun saya menyatakan ianya ditulis oleh teman lain.


  4. aku tengah cari ‘Ali’ (Roslan Aziz + Mukhlis Nor) tu. Sound macam urban + jazzy ‘ja.🙂


  5. kau ni rock lah. aku pun ada dengar The Doors ni. Tapi masuk kanan keluar kiri hahaha. Telinga aku hanya berselera pada bunyian berdistorsi tinggi dan bertempo pantas. Man kidal? Hero gitar wajib di Malaysia. Aku pun peminat Lefthanded yang dolu-dolu. Terutama sekali Semangat Lamina. Sebelum aku jumpa Silkhannaz atau Assahar hahaha


  6. salam ziarah..:)


  7. cak::
    saya sudah baca. waa bagus skali. kenapa mesti guna nama ‘teman lain’?

    naga::
    urban + jazz. gabungan yang sangat menarek!!

    rajuna::
    aku tak suka sangat muzik yang ada banyak distorsi. aku lebeh suka dengar bunyi yang pure. tapi sebetulnya. antara gitaris, aku lebih suka hillary ang. album solonya memang membuai. huhu. dan cromok. aku paling suka another you. yelah. sapa yang tidak. kan?

    marj::
    salam! silalah!


  8. gua suka dengar bunyi kipas bilik gua..tak tahu nak label stail muzik mende bunyi kipas gua tu..


  9. pp:: haha. lu ni sinis banget!


  10. mana ada sinis wei..!!



Tinggalkan Balasan

