h1

That is neither here nor there.

Oktober 5, 2008

ok. mebbe i can make a few exceptions-lah. writing in BM with a few borrowed word (kata pinjam??) or watnot. as along as there are a few english words in the writing such as katarsis, nekrosis, metropolis, minimalis and a few others (or a lot more), so the writings can be considered as an english essay, kan?

.

.

well. our BM is quite universal actually, kan?

10 komentar

  1. Salam Alina,

    Wah! Got baik demam, straight got entry ah!😉

    Cek tak kisah mu tuleh dalam bahasa apo pun. Yang penting mu tuleh dan cek leh baco dan faham bah. Dan memang bonar bahaso kito universal, kalau kito poie ke Aprika Selatan, depa pun ado cakap BM…cuma loghat tu, cek tak paham dan tak tahu nak gunokan. Tapikan, takkan kek lecture hall nak kecek camni? Sure pengsan anak murid tu nanti😉


  2. Salam Alina,

    Gerun! Gayat! Kecut Perut! antara perkataan yg ada dlm kepala bila baca entry ni. Baca yang BM pun terkial-kial tgk kamus Melayu Klasik, inikan pula baca BI …esp yg ada ‘sis..sis’ kat blakang tu. Adakah pada masa terdekat ini aku perlu ambil toefl untuk baca entry you yg akan datang? Alamak..!

    Puasa & Raya 08 dah lepas…


  3. Alina,
    Demam, meh? Getwell soon. I hate to see you lying idle. (Mak datuk, english akuuuu! Ha ha.)


  4. hahaha! bahasa perlukan pengembangan. :-p


  5. BM pun banyak meminjam BI kan?


  6. Yes. our BM is quite universal actually. Salam aidilfitri Lina.Harap belum terlewat.

    ps: nak tanya, selalu lepak kat CM ke?


  7. salam shah. baru aje baik nih. tu entri sebelum nih banyak merapu raban. haha, masa lecture nak ckp broken english?? student pun belum tentu faham yang bm punya… haha.


  8. nizam. amboiiii. perli nampak.🙂


  9. abg nage. wah. itu peringkat literature english tuh.. huhu. sama lah kita..

    danielle. ya. betul. seperti diri kita jugak. terkembang kembang.


  10. tasik. bukan saja pinjam pada bi, malah bahasa arab pun banyaaakkk dalam bm kita. kayakan bm?

    kak lily. salam aidilfitri kak. memang belum terlewat sebab orang malaysia beraya sebulan.

    ps. tidak. kenapa?



Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: