h1

Let your heart feel for the afflictions and distress of everyone. – George Washington

Oktober 14, 2008

Oleh sebab bulan ini ialah Bulan Bahasa Inggeris di blog ini, jadi anda diminta untuk membaca puisi prosa (yang nak macam haiku tapi bukan) di bawah dalam bahasa Inggeris. Ya. Sila terjemahkan sendiri. Mari kita martabatkan bahasa Inggeris. Siapa lagi kalau bukan kita, rakyat Malaysia! Oh ya. Sila terjemahkan arahan ini dalam Bahasa Inggeris juga. Ini generasi D.I.Y, bukan.

.

.

Aku tidak suka pada kamu yang buat aku duka.

Aku suka gembira. Aku suka pada suka.
Aku suka bersuka-suka.
Dan aku suka. Gelak ketawa.
Jadi. Bila kamu buat aku duka.
Aku tidak suka. Aku jadi duka.

.

Tolong pergi jauh.

15 komentar

  1. i like!๐Ÿ˜›


  2. ini blog budak-budak UKM:

    http://diskopi.wordpress.com

    kalo lu mau layan, sila-silalah berkunjung ke blog kami.

    ini blog merupakan suatu percubaan untuk menjadi kool tetapi gagal. tetap dilihat poyo!

    tapi biar poyo jangan paip*!

    *paip ialah singkatan kepada pemuda anti ilmu pengetahuan – PAIP!


  3. Salam Alina,

    I like, I like!
    I like like, like like!
    When I no like, I no like
    Then I like who I no like to go away
    Go away!
    I like like!๐Ÿ˜‰


  4. aku pun suka sama itu suka.
    i like to that like.
    i like like.
    eh
    lebih lebih puloks.hehe


  5. Hahaha….adeh

    Versi BM nampak cam puisi jenis ekspressi tapiii…bila tukar BI, kelakau

    .


  6. Sorry..akak failed BI masa SPM. Salah satu sebab SPA tolak permohonan kerja. Kata depalah. Kata aku, depa ada orang dalam.


  7. Alina,

    Hehe…anda dah kena tag lagi da…:)


  8. nice poem indeed.


  9. j or ji.๐Ÿ˜› to u too!


  10. tuju.
    ya. nanti saya datang.


  11. salam shah.
    so sweeet. sepatutnya leh translate dalam hati aje.๐Ÿ™‚
    btw, about that tag thingy.. er.


  12. suka bebel.
    haha. cute!

    nizam.
    versi bm pon tak kurang kelakau jugak. tapi bila translate to japanese lang, cool gaks.


  13. kak lily.
    tak apalah. kita cari ajalah keje yang nak pakai orang luar. biarkan lah mereka.. huhu.๐Ÿ™‚

    siku.
    thanx.


  14. ini lirik lagu ke?
    kang aku rembat buat lagu band grindcore kat kampung aku kang!

    hahaha


  15. juna.
    a ah. boleh buat lirik lagu.
    rembat ajelah juna..๐Ÿ™‚



Tinggalkan Balasan

