h1

Argument from silence.

November 20, 2008

“All the men I did get to know, every single man of them, has filled me with but one desire: to lift my hand and bring it smashing down on his face. But because I am a woman I have never had the courage to lift my hand. And because I am a prostitute, I hid my fear under layers of make-up”. – Nawwal El Saadawi.

.

[Nota ranting]
Aku sudah hampir jadi ahli kelab Ayu Utami.

Lalu aku kira kita lebih mudah untuk menerima seseorang yang amat menyayangi kita, walaupun kita tidak begitu. Biarpun antara kita dan dia tidak punya satu persamaan pun. Hidup bersama sehingga akhir, tanpa persamaan. (Logikkah hidup bersama sehingga akhir?)

Daripada memaksa orang lain menerima cinta kita, biarpun kita tahu kita akan bahagia dan merana. Sekali gus. Selfish. Ya. Total. Dan saat ini, si Ayu Utami pula akan angkat tangannya dan menampar aku berkali-kali.

Tapi katanya David Frost, pilihlah jalan yang jarang ditempuh orang. The road less travelled by. Hidup sebenarnya amat mudah. Sedikit komplikasi mungkin. Tapi amat mudah.

.

.

.

Argument from silence: The argument from silence (also called argumentum ex silentio in Latin) is generally a conclusion based on silence or lack of contrary evidence. Sumber: wikipedia.

Ya. aku sudah tiada bukti untuk mencari cinta kamu. Ha. Ha.

———

Lagu tema minggu ini.

Artis: South Jordan
Nama lagu: Fatal Flaw

They told me be careful They said be weary of you They warn persistence is the fatal flaw I find myself waiting Find myself hoping that you?l One day fall into my open arms But its ok, you can just call me friend Even though I mind I'l just take the backseat again In the end Im here In the end just sit and stare The season change not making way As I just waiting waiting waiting for you But Ive been here a time or two Like trying to fight the dying breath Why is every step I take so damn hard I?e got some battle wounds from this I?e got the sinking feeling in my skin I? getting tired of the night Just waiting for the light But its ok, you can just call me friend Even though I mind I'l just take the backseat again In the end I? here In the end just sit and stare The season change not making way As I? just waiting waiting waiting for you But its ok, you can just call me friend Even though I mind I?l just take the backseat again In the end Im here In the end just sit and stare The season change not making way As Id just waiting waiting waiting for you They said be weary of you They warn persistence is the fatal flaw

14 komentar

  1. entr yg semakin complicated atau aku yg semakin pemalas mahu berfikir sedikit.


  2. bercinta itu adalah suatu perasaan yang best, ya, aku fikir begitu


  3. // selamat menjadi Ayu Utami… aku nak jadik Iwan Falls yang 5-10 tahun lepas… heheheh… walaupon aku tak pandai memetik gital dan tak pandai menyanyi.. heheheh


  4. enjoy life, girl! *grin*.


  5. Salam Alina,

    Memula baca intro entry ini, takut dibuatnya! Ingatkan Alina yang meluahkan perkataan itu sendiri.

    Tang chenta, hmm…tak depek den nak tolong nye. Den ni pun, terkapai kapai mencari maksud chenta antara 2 jenis di dunia ini.


  6. ji.
    komplikasi sangat eh? erm. kena tukar tune la ni eh.

    abg naga.
    best kalau sama sama bercinta. huhu.

    exike.
    kenapa iwan fals yang lepas? yang sekarang ni tak nak ker?

    stam.
    tengah nak mengenjoy lah ni.

    abg shah.
    chenta antara 2 jenis?? chenta apa kah tu?? erm.


  7. // sekarang terlalu komersil begitu hehehe… dah tak rebel sangat ehehehe


  8. {silence}

    teguran tanpa bicara, aku senyum

    ku tersenyum, kau tersenyum
    kemesraan menguntum


  9. Cinta ni semacam kapas putih yang terbang sana-terbang sini. Walau kita bersendirian, cinta dari rumput, batu dan tanah juga ada dan terbang sana-terbang sini. Kalau ramai orang, lagi la banyak terbang sana-terbang sini.

    Tapi, tak ramai yang nampak, yang perasan. Kengkadang ia lalu depan mata tapi kita tak nampak dan kita biarkan. Kengkadang ia hinggap pada pipi dan kita kuis ia lalu jatuh.

    Alangkah seronoknya kalau kita boleh nampak semuanya dan kita boleh pilih yang mana satu dan kita bawa balik dan simpan dalam hati.

    Sebenarnya boleh, cuma kita perlu lebih peka. Memang boleh sebab aku dah rasakannya. Ini, di sini, dalam hati ini…

    .


  10. cinta itu satu tumbukan padu ke mata.
    boleh lebam!


  11. exike.
    komersial? erm.. kat indon ada ke istilah komersial?

    imran.
    silence begitu bermakna bagi kamu ya? ilham?

    nizam.
    wah. bagus interpretasi kamu pasal chenta ya. mungkin. tepat. kalau boleh pilih memanglah best. tapi kalau terpaksa pilih, macamana?

    ji.
    ish. mata lebam mata lebam nih sensitif untuk reformis. hahaha.


  12. aku inikan ‘virgo’…sendirian sahaja udah bisa merasakan yang terbaik gitu


  13. haha..kesitu pulak dia!


  14. […] entri ini, aku ada ceritakan tentang Robert Frost. Tentang dua jalan yang ingin dipilihnya. Dan tentang […]



Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: