h1

Pada pagi hari mendapat pasport, aku melihat sedikit porsi dunia.

Maret 13, 2009

Yang dirindu tentang Malaysia: meet uncle hussain, estrella, nasi lemak. Dan mamak’ing.

Yang dirindu tentang Jogjakarta (khususnya): lorong sempit, kotabatu  intim, mahasiswa bermotor. Dan juga dinding penuh warnawarni.

Yang ini aku previu sedikit (tanpa kronologi) tentang Jogja yang butuh keterlambatan. Kota yang terperangkap dalam zaman dan masa yang bergerak sangat perlahan. Kota sureal yang mistik dan agak sublime.

anak_kotagede2

anak_kotagede

isi

jogja2

jogja3

jogja

kotagede

mbrosot

parangtritis2

parangtritis3

parangtritis4

parangtritis5

parangtritis6

parangtritis7

parangtritis8parangtritis9

parangtritis

prambanan2

prambanan3

prambanan4prambanan5

prambanan7

prambanan6

prambanan8

prambanan9

prambanan10

prambanan11

prambanan12

prambanan13

prambanan

18 komentar

  1. chantek gile…


  2. :: begitu menggoda… keterlambatan yang amat aku senangi… wahhhh rindu aku kat jogja… hurmmm


  3. WoW!

    Aku trpegun. Tahniah kerna berjaya menangkap momenmomen itu.


  4. kalaulah aku di juga di situ.


  5. apakah jenis kamera yg diguna?
    sangat cantik dan bagus sekali gambar2 ni.

    betul ke rindu MUH? come on!

    ok.balik msia jgn mencarut lagi.


  6. kaii.
    terima kasih.

    ex.
    tu lah, aku ajak taknak ikut… heee.. takpe, lain kali.

    nizam.
    terima kasih.

    artozy.
    ya. tidak apa. nanti rancang dan pergi ya.

    ji.
    dslr. imran punya. lupa pulak nak kredit.
    haha. serius! tapi rindu lagu derang jek. sebab dalam kereta kat jogja asyik pasang lagi.. ‘racun….. racun…’.. hehe.

    mencarut? ok. baik.


  7. momen kamu indah kak.
    itu cuma gambaran yang biasa.
    yang dicelah hati pasti lebih dari yang indah.

    salam kak alina!


  8. akan tiba ke sana satu hari nanti. pasti.

    p.s tak sabar nak menodai paspot ku yang masih dara :p


  9. wah…
    cantik menarik
    kau memang dabomm

    hehehe…bestbest


  10. cantik!


  11. fotonya bagus. mengingatkan saya akan jogja; kapan lagi saya ke sana?

    salam blogger.


  12. salam tuan tulis… tumpang promote tee-shirt ya… =)

    T-Shirt Kenangan PERISTIWA PERDANA BULAN MAC

    (1) T-SHIRT ANTI PPSMI ( RM30 termasuk biaya pos )

    (2) T-SHIRT JANGAN BUNUH BAHASA IBUNDA ( RM25 termasuk biaya pos )

    (3) T-SHIRT SIDANG TERGEMPAR DUN PERAK ( RM25 termasuk biaya pos )

    (4) T-SHIRT KERANDA 152 ( RM25 termasuk biaya pos )

    http://lantera-jiwa.blogspot.com/2009/03/t-shirt-kenangan-peristiwa-perdana.html


  13. Bahagianya dapat ke sana.
    Aku cemburu. sudah sekian lama mengimpi menjejakkan kaki ke jogja,tapi belum kesampaian.

    Btw,have fun🙂


  14. lu tak ada flicker ke, beb?


  15. addy.
    terima kasih. iya! setuju itu! mmg terkesan kesan sehingga sekarang.

    shahril.
    ya. rogol lah pasport kamu tu.

    imran.
    hehe. kamera kau punya. mestilah cantik. tapi kalau kita buat photoshoot kat sana mesti mabuk. mabuk dengan subjek.

    ili.😛 terima kasih.

    masm.
    salam. wah, sudah ke sana eh?

    meor.
    haH! kena cukai nih meor! eh, aku rasa nak order lagi, nanti aku bank in ya.

    wahyu.
    jgn impi impi. realitaskan saja..

    N.
    ada. tapi gw nggak ada masa lagi dong mas. nnti ya?


  16. I’m loving it🙂 OMG!


  17. […] ke sana bersama Alina, Syuhada dan Susanne yang bekerja di Bandung menyertai kami pada sabtu sore. Sepanjang trip wisata […]


  18. Wah. terimakasih kerana gambar2 indah. saya di jakarta sekarang tapi tidak sempat mengambil gambar sebegini. terkejar2.



Tinggalkan Balasan

