h1

Bentangkan sayapmu, wahai Isolasis.

September 8, 2009

Beberapa bulan lepas, Tafteh menulis di dalam nota Facebook-nya tentang isolasi. Dia berisolasi daripada dunia maya dan realiti untuk beri fokus tentang projek-projek impiannya.

Aku setuju isolasi itu patut ada dalam senarai hit wajib setiap makhluk. Dalam berkarya (atau apapun), isolasi (atau kata yang aku guna: inkubasi atau hibernasi) itu perlu untuk jana proses kreativiti. Gitu!

Dan sepanjang Ramadhan ini aku cuba untuk menghibernasikan diri aku di dalam gua Plato. Agak banyak kerja-kerja dan karya yang tertunda yang perlu diberi fokus maksimal. Cuba, maksud aku itu tidak semestinya menolak setiap permintaan dan cubaan makhluk-makhluk lain untuk menghampiri.

Terutamanya makhluk-makhluk bersayap dari gudang bersimen dan berpagar dawai:
pepatung-kelipkelip-pencakar air-kupukupu-dan-lelaki bersayap sehitam bitumin.

10 komentar

  1. Antara takjub, taksub, teruja dan eeemmmm gembira tak kala berada di gudang bitumin.

    Hampir hilang fokus di antara apa yang mahu dilihat, disoal-siasat, dipelajari dan pada masa yang sama berdelusi tentang ikan keli meloncat dan bertukar menjadi gergasi yang akan membaham kepala saya.
    😉


  2. Alina, silakan pilih gua yang lutsinar hijau-sehijau zamrud cair Dinasti Ming yang cantik itu. Supaya duduk-diam-diri-baring kamu, bisa dilihat oleh aku yang di luar ini…


  3. saya cuba ya, kata rahmat haron, sahaja aku berpuasa…. 🙂


  4. Kalau gitu,boleh kak email untuk bertanyakan sesuatu.

    Cis, bang Naga,komen lu tak boleh blah hahaha!

    Teh,apa no fon lu? tak pe nanti wa minta dengan si mengada-ngada tuh hahaha!

    Erk..sorry ye adik Alina,kite komen out of topic.🙂


  5. tafteh. ya tenang. aku pun selalu kecanduan di sana. bagai dipukaupukau. lain kali mahu ke sana kena bawa lada hitam.😛

    jadi sudah dapat nampak visual ambigu itu hari?


  6. nizam. ah bola kristal itu agak mahal. tak apa dalam gua gelap ini pun ada lampu.

    naga.🙂 seperti selalu.

    kaklily. tanya apa pun boleh saja.


  7. berhibernasi setelah diisi nasi.
    terbaik!


  8. isolasi aku macam dah terbatal. kena pasang niat lain la pulak.


  9. juna. ya betul. setuju. sokong.

    imran. niat apa pulak nak pasang tu?


  10. niat errr niaaattt….errr



Tinggalkan Balasan

