h1

Pro.to(ng)kol.

Oktober 21, 2009

Jogja 213

Aku yakin di hari perhimpunan nanti, Tuhan tidak akan memanggil nama-nama gelaran rasmi kamu.

Dan jika aku suatu hari dihukum seperti Mahsuri, aku akan sumpah daerah ini menjadi seperti Jogja.

Kota lama yang segalanya bergerak perlahan: masa dan juga makhluk-makhluknya. Tiada kerjaan di kantor kecuali hanya yang bergelar aktivis dan seniman-seniman yang hidup santai sambil mengetag ilham yang menginvasi setiap masa.

Dan tidak ada acara-acara rasmi yang penuh panggilan serinya datuk, tuannya aku, atau entah apa lagi yang tersekat di kerongkong dan menyemak kepala. Kepala otak kamu.

Lelahlah macam ini.

15 komentar

  1. Tidak ada yang masuk ke dalamnya kecuali orang yang paling celaka.
    AQ. 92:15

    Celaka!


  2. kl jadi macam jogja?
    tolong, sesiapa, cepat hukum kak alina macam mahsuri.


  3. Bagus lah tu.Boleh lah berkarya tanpa bunyi iblis.:)


  4. Rindu naik beca seperti dalam gambar. Ada mesin masa..mahu kembali ke zaman muda allahyarham ayahanda🙂


  5. kau berada di jogja kah sekarang?


  6. Hmm…kenapa Jogja? Any other alternatives?😉


  7. aku baru naik beca kat melaka.


  8. imran. Ya lah. Celaka betul.

    wahyudi. haha. beranilah nak hukum😛

    petak. ah. betul sesangat.

    k.lily. kadang kesian jugak nak naik beca, kan?

    shahril. tidak. sekarang berada di daerah malim.

    k.naz. kenapa jogja? biar semuanya bergerak perlahan. tak adalah tergesa-gesa macam ni yang buat saya tumbuh tangan lagi 12!

    wolf. beca kat melaka sangat berwarna-warni kan?


  9. aku rasa, KL lebih mencabar dalam berkarya.kalau berada di jogja (aku tak pernah kesana,tapi dari apa kau kata) bila dikelilingi oleh banyak seniman, aku akan jadi lemah, tepu dan mungkin benci kepada seni lalu cuba cari kelainan…buat bom,misalnya.


  10. wow jogja! tapi, kak tak perlu dihukum sampai macam tu.


  11. Aku sedang fikir. Apa ini. Budi ku sudah jadi permainan Judi penentu untung mereka. maaf keluar tajuk, tapi aku sedang kecewa.


  12. kenapa perlu ada beza?
    sedang kita semua manusia.
    pangkat tak berguna di alam sana.


  13. hehehe..bila naik beca kena pastikan dulu tuan empunya beca mampu atau tidak untuk bawak kita.

    i like your writing.


  14. ji. aku suka statement kau nih.

    terompah.🙂

    danial. kenapa perlu kecewa pula. aih.

    juna. setuju.

    iamvstr. terima kasih.


  15. DAULAH TUANKU!



Tinggalkan Balasan

